Καλές μόνο ειδήσεις, με εντελώς ήσυχο κλίμα, απούσας γαρ της μείζονος μειοψηφίας, έβγαλε το δημοτικό συμβούλιο Νάουσας, το βράδυ της Τρίτης 14ης Νοεμβρίου. Την προκήρυξη διεθνούς διαγωνισμού για την 30χρονη μίσθωση του χιονοδρομικού κέντρου των «3-5 Πηγαδιών», που ψήφισε κατά πλειοψηφία το σώμα, ενώ η είδηση βγήκε δια στόματος δημάρχου, ο οποίος τόνισε ότι γίνεται προσπάθεια στις αρχές του 2018 να έχει ολοκληρωθεί η εκκαθάριση της ΕΤΑ (σ.σ. ξενοδοχείο «Βέρμιο») και να προκηρυχθεί αντίστοιχος διαγωνισμός μακροχρόνιας μίσθωσης για τον Άγιο Νικόλαο!

«Είμαστε έτοιμοι, μετά από τόσες περιπέτειες με την εκκαθάριση της ΤΑΒ, είμαστε έτοιμοι να προβούμε σε διεθνή διαγωνιστική διαδικασία μακροχρόνιας παραχώρησης των 3-5 Πηγαδιών. Θέλουμε να μετατρέψουμε την περιοχή μας σε έναν τόπο υψηλού τουριστικού επιπέδου, με διάφορες μορφές εναλλακτικού τουρισμού. Βασικός όρος της προκήρυξης να προστεθούν δράσεις, που θα καταστήσουν το κέντρο 12μηνης λειτουργίας, τις οποίες θα επιλέξει ο ίδιος ο ανάδοχος. Δεν είναι μόνο το οικονομικό τίμημα, το οποίο θα αξιολογηθεί στην ανάδειξη του εκμισθωτή, αλλά και τα ποιοτικά κριτήρια του χρηματοοικονομικού μοντέλου του εκμισθωτή. Η σύνθετη προκήρυξη αφορά οικονομικά, αλλά και ποιοτικά χαρακτηριστικά. Το σύνολο της σύμβασης προβλέπει κύκλο εργασιών ύψους 36.000.000 ευρώ στα 30 χρόνια. Ο προηγούμενος διαγωνισμός (σ.σ. με διοίκηση Καραμπατζού, υπήρξε άγονος) με ΣΔΙΤ, δεν είχε μελέτη περιβαλλοντικών. Τι σήμαινε αυτό; Ότι θα είχαμε έναν ανάδοχο χωρίς να μπορεί να πραγματοποιήσει την επένδυσή του. Ο βασικός λόγος που καθυστερήσαμε, ήταν γιατί θέλαμε να είμαστε σοβαροί. Θα υπάρξει σχετική διαβούλευση, καθώς και η σύνταξη των οικονομικών όρων».

Σε ερώτηση του κ. Προκόπη Μπίλη για το αν υπάρχει επενδυτικό ενδιαφέρον για τα 3-5 Πηγάδια, ο κ. δήμαρχος απάντησε καταφατικά.

Το σχέδιο καταψήφισε ο κ. Ρίζος τονίζοντας ότι δεν πιστεύει ότι σε αυτή τη συγκυρία θα υπάρξει σοβαρός επενδυτής και ο διαγωνισμός θα καταστεί άγονος, όπως συνέβη και επί δημαρχίας Καραμπατζού.

25.000 το τίμημα του πλειοδοτικού διαγωνισμού για την εκμίσθωση των «3-5 Πηγαδιών» την τρέχουσα χειμερινή περίοδο

Στο ποσό των 25.000 ευρώ ανέρχεται το εναρκτήριο τίμημα εκμίσθωσης του χιονοδρομικού κέντρου των 3-5 Πηγαδιών, για την τρέχουσα χειμερινή περίοδο (μέχρι το Μάρτιο του 2018). Ο διαγωνισμός θα διενεργηθεί τη Δευτέρα 27 Νοεμβρίου, στη μια το μεσημέρι. Ευχάριστο ήταν το άγγελμα της είδησης από τον κ. δήμαρχο, ότι βρίσκεται στο τελικό στάδιο (προ των υπογραφών) η έγκριση της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων από το αρμόδιο υπουργείο.

«Το βουνό μας θα έχει εγκεκριμένη αδειοδότηση περιβαλλοντικών επιπτώσεων σύντομα. Προσπαθήσαμε να πάμε πίσω τα πράγματα, για αυτό το θέμα. Είναι υποχρέωσή μας προς τον επενδυτή να είναι πολύ πιο εύκολη η αδειοδότηση, αφού θα έχει εγκεκριμένους περιβαλλοντικούς όρους το σύνολο της εγκατάστασης. Τα 3-5 Πηγάδια είναι το δεύτερο χιονοδρομικό κέντρο στη χώρα, μετά τον Παρνασσό, που λαμβάνει τέτοια αδειοδότηση», τόνισε ο κ. δήμαρχος.

Για την ολιγόμηνη αυτή σύμβαση ο κ. Κουτσογιάννης είπε : « Είναι η τελευταία φορά που μισθώνεται για τόσο σύντομη περίοδο, μόνο για αυτό το χειμώνα το χιονοδρομικό μας κέντρο, αφού ταυτόχρονα θα τρέξει ο διεθνής διαγωνισμός. Πιστεύουμε ότι τότε θα έχει αναλάβει ο επενδυτής στο βουνό μας για τα επόμενα τριάντα χρόνια».

-Μεταμεσονύκτιο…θρίλερ με την παρουσίαση της εκκαθάρισης της ΤΑΒ (3-5 Πηγάδια)!

Όσον αφορά στην παρουσίαση της έκθεσης του εκκαθαριστή της πρώην δημοτικής επιχείρησης ΤΑΒ, που λειτουργούσε το χιονοδρομικό κέντρο των «3-5 Πηγαδιών», είχαμε μεταμεσονύκτιο θρίλερ στη συνεδρίαση του Δ.Σ. Νάουσας, που ξεκίνηση στις 6 το απόγευμα και διακόπηκε βαθιά μεσάνυχτα, με τις δυο προτάσεις (μια της δημοτικής αρχής και μια της ελάσσονος μειοψηφίας) να μη συγκεντρώνουν τον απαιτούμενο αριθμό ψήφων, με αποτέλεσμα η διαδικασία να επαναληφθεί την ερχόμενη βδομάδα, σε νέα συνεδρίαση, ενσωματωμένη σε άλλη τακτική. Η πρόταση του δημάρχου Νάουσας κ. Κουτσογιάννη ήταν να παραπεμφθεί η εκκαθάριση στον οικονομικό εισαγγελέα και στο Ελεγκτικό Συνέδριο και να γίνει διαχειριστικός έλεγχος για τα έτη 2010, 2011, 2012, 2013, μέσω ορκωτού λογιστή, καθώς και να παραληφθούν τα χρέη της πρώην δημοτικής επιχείρησης από το δήμο, ενώ της μειοψηφίας η μη παραπομπή της στον εισαγγελέα, πριν ολοκληρωθεί ο έλεγχος των χρήσεων από τον ορκωτό λογιστή.

Για μη σύνταξη ισολογισμών στην ΤΑΒ τα έτη 2010, 2011 και 2012 έκανε λόγο ο δήμαρχος κ. Κουτσογιάνης, εν γνώσει της διοίκησης της ΤΑΒ και της τότε δημοτικής αρχής Καραμπατζού, κατηγορώντας την προηγούμενη διοίκηση ότι συνέχισε να πραγματοποιεί διοικητικές πράξεις και μετά τον ορισμό από το δημοτικό συμβούλιο των εκκαθαριστών στις 21 Ιανουαρίου του 2013.

«Από τις 21 Ιανουαρίου μέχρι τις 29 Απριλίου του 2013, που γίνεται ανακοίνωση στο ΓΕΜΗ, η πρώην διοίκηση της ΤΑΒ δεν είχε καμιά αρμοδιότητα να προβεί σε καμία πράξη, έπρεπε να αποφασίσει για αυτό το δημοτικό συμβούλιο. Ο εκκαθαριστής κλήθηκε στις 28 Αυγούστου του 2014, δηλαδή ενάμιση χρόνο μετά, όπου του δείξανε στοιχεία της εταιρείας. Το καταστατικό της επιχείρησης προέβλεπε την υποχρέωση ελέγχου της εταιρείας από ορκωτούς λογιστές. Προς τιμήν του ο κ. Γώγος (σ.σ. πρώην επικεφαλής της ελάσσονος μειοψηφίας την περίοδο 2010-2014) σας είχε επισημάνει ότι δεν μπορούσατε να πάτε σε εκκαθάριση μιας επιχείρησης, χωρίς να παρουσιάζετε τα οικονομικά της στοιχεία. Στις 30 Ιουλίου του 2012, με απόφαση δημ. συμβουλίου τίθεται σε λύση-εκκαθάριση η ΤΑΒ. Διάβασα με προσοχή τις αιτιάσεις της λύσης. Ο κ. Βλαχόπουλος (σ.σ. εκκαθαριστής) μιλάει για σύνταξη ισολογισμού με επιφύλαξη. Δεν υφίσταται όρος νομικά τέτοιος όρος . Είναι μια απαρίθμηση των προβλημάτων που συνάντησε ο ίδιος. Τι σημαίνει αυτό για το δήμο; Επί πολλές μέρες αναρωτιέμαι τι απόφαση θα πάρουμε σήμερα. Καλούμαστε να εγκρίνουμε μια εκκαθάριση, που δεν είναι εκκαθάριση. Οι εκκαθαριστές μας δηλώνουν ότι παραβιάστηκαν οι διατάξεις του νόμου περί εκκαθαρίσεων ανωνύμων εταιρειών. Είναι κάτι απλό, να έχει οριστεί εκκαθαριστής και η προηγούμενη διοίκηση να ασκεί ουσιώδεις πράξης διαχείρισης; Μας είπε ότι παρέλαβε μια επιχείρηση, που δεν είχε κανέναν ισολογισμό, άρα αδυνατούσε να βγάλει συμπέρασμα. Αν υπήρχε, θα αποτυπωνόταν σήμερα η πραγματική κατάσταση της εταιρείας. Γιατί δεν έγιναν οι ισολογισμοί και γιατί δεν απαίτησαν οι εκκαθαριστές να προχωρήσει η γενική συνέλευση στη σύνταξη ισολογισμού; Για την πρώτη περίοδο φαίνεται να έχουν εισπραχθεί μόλις 16.000 ευρώ και αυτές είναι το υπόλοιπο των 120.000. Οι υπόλοιπες 104.000 δεν φαίνονται στα βιβλία της επιχείρησης. Πού διατέθησαν οι 16.000 ευρώ, αφού και για αυτές δεν έχουν παραστατικά; Για τη δεύτερη περίοδο αναφέρει ο εκκαθαριστής ότι, όταν ζητήθηκε να δει εάν εισπράχθησαν και που είναι οι 120.000, η απάντηση ήταν κάποιες φωτοτυπίες επιταγών του εκμισθωτή, που δεν μπορούσαν να εισπραχθούν, αφού δεν τις είχε υπογράψει. Έχουμε αποφάσεις αναθέσεων έργων και υπηρεσιών συντήρησης προς πάρα πολλές εταιρείες, ων ουκ έστι αριθμός. Πάνω από 50 προμηθευτές, με το ποσό να αγγίζει τα 64.000 ευρώ. Για ποιο λόγο ανατέθηκε απευθείας σε κατασκευαστική εταιρεία ένα έργο 600.000, τη στιγμή που ήταν σε γνώση της διοίκησης του δήμου ότι συνιστούσε πολεοδομική παράβαση; Και μετά επεβλήθη πρόστιμο 180.000 από την πολεοδομία. Αυτό το πρόστιμο με δική μας παρέμβαση διεγράφη. Οι αναθέσεις υπερβαίνουν όλες το ποσό της απευθείας ανάθεσης, που ορίζει ο νόμος. Γνώριζε η διοίκηση της ΤΑΒ πως προβλεπόταν με τον «Καλλικράτη» ότι έπρεπε να τηρούν τις διαδικασίες ανάθεσης του δημοσίου και να υπόκεινται σε προληπτικό έλεγχο; Για αναθέσεις που έκανε η διοίκηση, από τη στιγμή που είχε εγκατασταθεί ο εκκαθαριστής, η ΤΑΒ επιβαρύνθηκε, εξαιτίας λαθών, με επιπλέον 66.000 ευρώ. Η εκμισθώτρια εταιρεία εξέδωσε δελτία αποστολής οκτώ μήνες μετά τις εργασίες. Από το 1997 έως 2012 τι έγινε, για να εισπραχθούν οι απαιτήσεις από τρίτους, είτε να διαγραφούν από τα βιβλία της ΤΑΒ; Έχουμε σήμερα απαίτηση από την ΠΑΕ Αετό Σκύδρας από το 1997. 20 χρόνια ως δήμος θα κληθούμε να εγγράψουμε στον ισολογισμό μας ποσό, το οποίο δεν θα εισπράξουμε ποτέ. Υπήρχε απόλυτο μπάχαλο. Χρωστάει ο δήμος στην ΤΑΒ 31.000 ευρώ. Δεν υπάρχει πουθενά στα λογιστικά βιβλία του δήμου αυτό το ποσό. Απαίτηση από το χιονοδρομικό κέντρο; Οι προβλέψεις για επισφάλειες άγγιξαν τις 532.000 ευρώ. Λυπάμαι πολύ, αν σήμερα ο λογιστής (σ.σ. εξωτερικός συνεργάτης) ενημέρωσε ότι πρέπει να είναι σε άλλο λογαριασμό, που απεικονίζονται λανθασμένα. Θυμάμαι ότι το χιονοδρομικό ήταν το καμάρι μας. Το καμάρι μας λοιπόν, σύμφωνα με τα όσα ειπώθηκαν, δεν είχε τη δυνατότητα να αγοράσει ένα λογιστικό πρόγραμμα; Διαπιστώνεται ότι δεν τηρούνταν βιβλία και στοιχεία. Δεν ξέρω ποιος φταίει, ο λογιστής, η διοίκηση; Μια ΑΕ είναι υποχρεωμένη, πέραν του ηλεκτρονικού αρχείου, να διατηρεί και φυσικό αρχείο. Φυσικό αρχείο δεν προσκομίστηκε, έστω και αν καταστράφηκε μέρος του. Προσωπικά θα ήμουν χαρούμενος, αν είχαμε μια εκκαθάριση, που θα κλείναμε σε 5 λεπτά. Έχουμε όμως αντίστοιχα μια εκκαθάριση, που αναγκαστικά θα λάβει ο δήμος με 1.700.000 ευρώ. Κανένας δεν λέει ότι έγιναν με δόλο. Έγιναν όμως παράνομες πράξεις και για αυτές χρειαζόμαστε απαντήσεις», είπε μεταξύ άλλων στην 45λεπτη τοποθέτησή του ο κ. δήμαρχος.

Λαμβάνοντας το λόγο ο πρώην πρόεδρος της ΤΑΒ, κ. Χρήστος Παπάς, τόνισε ότι τα 3-5 Πηγάδια πήραν δυο φορές βραβείο ως το καλύτερο χιονοδρομικό της χώρας. «Μας προβλημάτισε το πώς θα έπρεπε να παραδώσουμε στον εκκαθαριστή. Για να μην υπάρχει κενό εξουσίας, αποφασίσαμε να παραμείνουμε μέχρι την έκδοση του ΦΕΚ στις 18 Απριλίου του 2013. Οι τελευταίες μας πράξεις έγιναν μέχρι τις 30 Απριλίου, επειδή ψάχναμε με λάθος τρόπο και σε λάθος ιστοσελίδα για τον ορισμό του εκκαθαριστή και το μάθαμε αρχές Μαΐου. Δεν έχει καμία νομική σχέση η μια εταιρεία (εκμισθώτρια) με την άλλη (προμηθεύτρια), αφού είναι Α.Ε. Δεν υπήρξε προνομιακή μεταχείριση. Συμβληθήκαμε για 1+1 χρόνο, μήπως και προκύψει ο διεθνής διαγωνισμός Το κατεστραμμένο ημερολόγιο του 2012 ήταν στα χέρια του λογιστή και σε καμία βουνοκορφή. Καταστράφηκε από κεραυνό το τηλεφωνικό κέντρο της ΤΑΒ και δεν ξέρω αν καταστράφηκαν σημαντικά για την επιχείρηση έγγραφα, δεν ενημερωθήκαμε ποτέ από κανένα. Στο ΙΚΑ από τις 430 χιλιάδες ευρώ, οι 223 είναι προσαυξήσεις. Υπάρχει δικαστική απόφαση πληρωμής των πέντε εργαζομένων με το ποσό των 115.000 ευρώ. Για τους ισολογισμούς είχαμε πληροφόρηση ότι ισχύει η υπερδωδεκάμηνη χρήση. Μετά το2010 η κρίση έπληξε και τα «3-5 Πηγάδια», που μας ανάγκασε να τη λύσουμε και να την εκκαθαρίσουμε, αφού με όρους ιδιωτικού ανταγωνισμού δεν μπορούσαμε να σταθούμε. Δεν έγιναν εσκεμμένα λάθη στη διαχείριση και δεν θα επιτρέψω σε κανένα να σπιλώσει την υπόληψή μου», είπε ο κ. Παπάς.